Bli kunde
Om Inyett

Velkommen til
oss i Inyett

Inyett arbeider med å hjelpe bedrifter og organisasjoner med sikre transaksjoner og automatisert økonomisk internkontroll. Med våre digitale tjenester oppdager vi avvik når kundene våre utfører betalingene sine – slik at de kan reagere.

Å føre god kontroll med utbetalinger er vanskelig. Gjennom våre tjenester gir vi økt trygghet og sikkerhet for alle utbetalinger, og hjelper våre kunder med å kjøpe fra de rette leverandørene. Få tilgang til opplysninger om alle norske bedrifter før du gjør innkjøp, bli varslet om feilaktige betalinger direkte i innboksen din, og arbeid med betalinger bakover i tid for å få en bedre samlet internkontroll.

Les mer om tjenesten Inyett

Det er mye som
kan gå galt. Dessverre.

90 % av alle ansatte i en organisasjon har mulighet til å foreta innkjøp. Det er ikke bare i store organisasjoner det kan være vanskelig å føre kontroll med leverandører og utgående betalinger.

Har du noen gang betalt samme faktura to ganger? Blitt lurt av et svindelselskap? Betalt til en bedrift med gjeld hos Namsmannen? Benyttet deg av et selskap som ikke var registret i Aa-registeret? Blitt rammet av et internt bedrageri?

Momshåndtering, spørsmål om arbeidsgiveravgift, feil opplysninger i leverandørregisteret og interne bedrageri er vanlige eksempler på faktorer som forårsaker feil og avvik – om verktøy og rutiner ikke er på plass. De blir sjelden oppdaget, og enda sjeldnere rettet opp. Vi hjelper deg.

Idén

Det begynte med
en reise til Stillehavet

I 2009 mottok en svensk kvinne en feil innbetaling på kontoen sin fra en kommune. Da kommunen skulle utbetale henne de vanlige 3 980, ble de til 398 000. Kvinnen valgte å reise til Stillehavet, og brukte en stor del av pengene. Da hun returnerte, begjærte kommunen pengene tilbake. Men domstolen fastslo at kvinnen "handlet i god tro"!

Det var opphavet til Inyetts forretningsidé om sikre betalinger.

Kort om Inyett

Inyett ble grunnlagt i 2009, og siden da har mye skjedd.
Dette er kortversjonen.

2009 - Inyett stiftes

De første tankene om Inyett tar form basert på en visjon hos vårt geni Johan Henckel. Prosessen starter som et prosjekt gjennom Lunds Universitet.

2012 - Vändepunkten

30 kunder i Sverige blir med i løpet av 2 uker. Troen på et bra produkt bekreftes av markedet, og stadig flere kunder kommer til.

2015 - 200 Svenske kommuner

I løpet av høsten 2015 arbeider 200 svenske kommuner aktivt med Inyett. Dessuten har flere private bedrifter fått opp øynene for tjenesten.

2016 - Etablering

Høsten 2016 åpner Inyett kontor i Göteborg.

D.Å.
  • 2009
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2015
  • 2016
  • 2016
  • 2016
2011 - Tjenesten lanseres

Inyett lanseres på det svenske markedet, først under navnet Guardian.

2013 - 100 Svenske kommuner

Midtveis i 2013 får Inyett sin kommune-kunde nummer ett hundre i Sverige.

2016 - Rekruttering

Flere ansatte rekrutteres for å håndtere den raske utviklingen, og for å nå nye markeder og utviklingsmuligheter for tjenesten.

2016 - Ekspansjon

1. november åpner Inyett kontor i Oslo, og en ny og spennende reise starter på det norske markedet.